Ruukin tapahtumakesä 2016 menneillään

Lomakausi on parhaimmillaan ja matkailijat tervetulleita Juankosken ruukille. Masuuni Brunoussa, Juankosken tehtaan ja työväen museossa on avautunut Muuttuvia maisemia ruukillamme –näyttely. Se on Seuramme osuus valtakunnalliseen Vihervuosi 2016-teemaan ja mukava lisä museomme tarjontaan, josta kerrotaan tarkemmin  Masuuni Brunoun esittelyssä.

Juankosken Kulttuurihistoriallinen Seura on mukana Juankosken tapahtumakesässä, joka jatkuu kanavajuhlalla heinäkuun lopussa ja Brynolfin päivällä elokuun puolivälin tuntumassa. Sinne mukaan mahtuu myös Juice Leskisen runokuvia NAISESTA, jota esitetään Masuuni Brunoussa ja  Ruukinpajassa. Näytelmällinen esitys on koottu Juicen teksteistä, joita ei ole sävelletty ja jotka siten eivät ole tuttuja samalla tavoin kuin laulutekstit. Samalla pääsee tutustumaan museon Jussista Juiceksi - Juankoskelta Tampereelle -näyttelyyn. Tarkempia tietoja Tapahtumat-osiossa.

Teemme yhteistyötä viereisen Ruukin konttuurin Pop-up –myymälän kanssa mm. siten, että korttiasiakkaat voivat maksaa siellä  museon pääsymaksun tai museokaupan ostokset, Museossa käy vain käteinen.

Ruukkialueen opastuksia on tarjolla heinäkuussa joka  torstaisi klo 17 lähtien museolta tai ryhmille tilauksesta muina aikoina.

Lisätietoja Juankosken tapahtumakesästä ja palveluista myös  osoitteista www.juankoski.fi ja www.juankoskenruukki.fi