Tervetuloa Museo Brunoun avajaisiin 2.7.2022

Museon avajaisista on tehty kaksikin tallennetta, ja ne ovat nähtävissä

Kevät Museo Brunoulla ja Soittokunnantalolla on mennyt uutterasti talkoillen. Suuri kiitos kaikille talkoolaisille, sillä jokaisen vapaaehtoisen työpanosta on tarvittu niin museon rakentamisessa, esineistön kantamisessa ja puhdistamisessa kuin myös talkoolaisten muonituksessa ja kahvituksessa unohtamatta töiden valvonnasta ja aikatauluista huolehtimista. Lämmin kiitos myös jäsenistöllemme toimintamme tukemisesta sekä muille avustustahoille!

Museo Brunoun avajaiset ovat lauantaina 2.7.2022 klo 12–14 museon rannan puoleisella piha-alueella.

Juantehtaan soittajat aloittavat musisoinnin Pukkikalliolla jo ennen kahtatoista virittäen yleisön päivän juhlatunnelmaan. Klo 12 alkavassa Museo Brunoun avajaisohjelmassa tarjolla on musiikkia ja historiallisia pienoisnäytelmiä ja muutama puhe. Avajaisiin ei ole pääsymaksua. Avajaisten jälkeen yleisöä palvelee Kahvila Vilpola sisällä ja piha-alueella.

Avajaispäivänä museo on avoinna klo 14–18, pääsymaksu 4 €. Perusnäyttelyissä esille tuodaan ruukin, raudan, kartongin ja viiran sekä nykyteollisuuden aikaa.  Työväen asumisen historia asettautuu alku-peräiseen työväentupaan ja Juice -näyttely aikanaan kirjastonakin toimineeseen osaan Pytinkiä.

Museon kesänäyttelyinä esillä ovat:

- Kun Keskipytingistä tuli Kahvilapytinki
- 160 vuotta koulun aloittamisesta Juantehtaalla
- Tahkon vesireitti 20 vuotta, jossa valokuvia ja tarinoita
liikennöinnistä ennen kanavaa sekä vanhoja karttoja
vesistöalueista.

Vanhalla Konttorilla on esillä useampia näyttelyitä:

- Apteekkihuone, patruunan työhuone ja suunnittelijoiden työtila
- Koillis-Savon luonnonystävien näyttely
- Annikki Ansamaan näyttely

Astia- ja kirjakirppis toimii Konttorilla sen ollessa auki. Konttoriin on vapaa pääsy.

Kesän aukioloajat 3.7–14.8.2022
Museo Brunou ja Kahvila Vilpola Vanha Konttori
Tiistaista perjantaihin klo 12–17 Lauantaina ja sunnuntaina klo 12–16
Lauantaina ja sunnuntaina klo 12–16 Mahdollisista perjantain aukioloista ilmoitamme erikseen.